• Wanneer: zondag 10 april 2022
  • Hoe laat: 13.00 - 17.00 uur
  • Voor wie: Volwassenen; de workshop is in een kleine groep van ca. 8 personen, dus met veel persoonlijke aandacht van de docent. Je hebt geen voorkennis nodig, wel een flinke dosis zin, en kleren die vies mogen worden.
  • Kosten: Deelnamekosten voor de workshop zijn 35,- p.p. inclusief museumentreebewijs, basismaterialen & kopje koffie/thee.
  • Aanmelden: uitverkocht

Kom (in het kader van onze Nationale Museumweek programmering) naar de Schilderworkshop ‘Een middag in het Atelier van Van de Velde’ in Het Scheepvaartmuseum (voor volwassenen). En leer de basisbeginselen van beeldaspecten in de kunst, werken met olieverf en schilder je eigen meesterwerk.

Schilderen met olieverf, moeilijk... ja? De meesters in de zeventiende eeuw leerden er tientallen jaren voor. Maar leuk is het wel!

In deze workshopmiddag voor beginners, met docent Laura Wielders, geven we je de mogelijkheid om kennis te maken met de basisbeginselen van deze techniek en is er volop ruimte om te oefenen naar de voorbeelden van Willem van de Velde de Jonge. Met een kop koffie of thee kijken we samen in het museum naar materialen en technieken.

In de tentoonstellingszalen van het museum leer je kijken als een kunstenaar, we leggen de schilderijen van Willem van de Velde onder de spreekwoordelijke loep! Vervolgens schilder je op basis van fragmenten uit de werken van deze zeeschilder je eigen Meesterwerk. Wordt het een romige wolkenlucht, een dramatisch zeegezicht, een kalme oceaan of ga je hardcore voor een zeeschip met zeilen en tuigage? Meld je aan en ga in een kleine groep aan de slag!

De workshop is in een kleine groep van ca. 8 personen, dus met veel persoonlijke aandacht van de docent. Je hebt geen voorkennis nodig, wel een flinke dosis zin, en kleren die vies mogen worden.

Wij organiseren deze schilderworkshop in het kader van onze Nationale Museumweek programmering

Aanmelden voor de schilderworkshop kan je via deze link: uitverkocht

workshop docent Laura Wielders