• Wanneer: 24-11-2023
  • Duur: 5 uur
  • Voor wie: Gezinnen
  • Kosten: Gratis

Vrijdag 24 november doet Het Scheepvaartmuseum mee met Green Friday, een ‘groene’ tegenreactie op Black Friday. Kom langs voor een gratis markt met kinderkleding, -boeken en speelgoed!

Na het succes van vorig jaar organiseert Het Scheepvaartmuseum dit jaar opnieuw een inzamelingsactie van speelgoed, kinderkleding en kinderboeken voor bezoekers en buurtbewoners die dit goed kunnen gebruiken. Dit jaar slaat het museum hiervoor de handen ineen met buurtorganisatie Stichting Curinesa.

Op vrijdag 24 november wordt tussen 11:00 en 16:00 uur het Open Plein omgedoopt tot marktplein waar ingezameld speelgoed, kinderkleding en kinderboeken gratis worden aangeboden aan gezinnen die dit goed kunnen gebruiken. Er is gratis te drinken en iets lekkers.

Let op: Je kunt alleen gratis spullen uitzoeken, niet meebrengen om weg te geven of te verkopen. De inzameling is vooraf gedaan.

Over Green Friday

Green Friday is een duurzame tegenreactie op Black Friday: een traditie uit de VS, waarbij op de dag na Thanksgiving veel bedrijven met korting hun producten verkopen. Handig voor het aanschaffen van kerstcadeaus, maar niet zo goed voor het milieu. Black Friday leidt namelijk tot aardig wat overconsumptie.

Op Green Friday pakken we het anders aan: over de hele wereld zetten mensen en organisaties zich in om juist iets goeds te doen voor het milieu en bij te dragen aan verbinding en bewustwording. Daarom koop je op 24 november bij Het Scheepvaartmuseum geen nieuwe producten, maar geven we spullen een nieuw leven door ze gratis met buurtgenoten te delen.