• Wanneer: 17 december 2023
  • Hoe laat: 10.00 - 12.00
  • Voor wie: de buren van het museum. In het bijzonders: bewoners van woon-zorgcentra De Gooyer en Kastanjehof en hun familie en vrienden
  • Kosten: Gratis
  • Aanmelden: Via formulier

Het Scheepvaartmuseum nodigt buren en in het bijzonder de bewoners van woon-zorgcentra De Gooyer en Kastanjehof uit voor een heerlijk Thuishaven-ontbijt en een bezoek aan het museum. Families en vrienden zijn natuurlijk ook welkom!

Samen met Cordaan als eregast organiseert Het Scheepvaartmuseum opnieuw een Thuishaven-ontbijt. Naast het ontbijt is het ook mogelijk om onder begeleiding van onze gidsen het museum te verkennen tijdens een rondleiding.

Rondleiding Cor Jaring fotopresentatie

Cor Jaring was een fotograaf die opgroeide op Wittenburg en de eerste jaren van zijn professionele leven doorbracht als arbeider in de Amsterdamse haven. De focus van deze tentoonstelling ligt op de fotografie van de buurten die Cor Jaring hebben gevormd: de buurten rondom Het Scheepvaartmuseum, de Oostelijke Eilanden, en de Amsterdamse haven. Zijn wortels. De rondleiders van het museum gaan met je in gesprek over Cor Jaring en de buurt. Hoe zie jij jouw buurt? Welke foto’s spreken jou aan?

Of ga mee op stap met een van onze gidsen en leer meer over het gebouw en het schip aan onze steiger. Beide rondleidingen zijn toegankelijk voor mensen met een rollator of rolstoel.

Eilandenkoor

Het Eilandenkoor komt optreden! Dit is een vierstemmig a-capellakoor op de Oostelijke Eilanden onder leiding van Sofia Pedro.

Aanmelden

Het ontbijt zit helemaal vol! Bedankt voor jullie overweldigende aanmeldingen. Hou onze pagina goed in de gaten voor toekomstige edities. Ook in het nieuwe jaar gaan we door met het organiseren van gezellige Thuishaven-ontbijtjes waar je meer dan welkom bent. Tot dan!