/>
  • Hoe laat: tussen 10.00 en 11.15 uur
  • Kosten: 5 euro
  • Aanmelden: via Zero Waste Week

Tijdens de Tour de Plantage krijg je een exclusieve inkijk in de duurzame initiatieven van Het Scheepvaartmuseum en ARTIS.

Deze tour geeft je inzicht in hoe wij en ARTIS onze impact op het milieu verminderen. Je leert meer over ons gezamenlijke afvalbeheer, zoals de Zero Waste Expeditie Plantage (ZWEP), en hoe we samen met de buurt werken aan een duurzame en circulaire toekomst.

Programma

• 10.00 uur - Verzamelen bij Het Scheepvaartmuseum voor een rondleiding over onze duurzame initiatieven.
  • 11.00 uur - Fietstocht door de Plantagebuurt naar ARTIS.
  • 11.15 uur - Verzamelen bij ARTIS voor een kijkje achter de schermen bij hun inspanningen op het gebied van duurzaamheid.
  • 12.15 uur - Einde rondleiding

De Plantagebuurt, met zijn rijke geschiedenis en groene karakter, vormt het decor voor deze inspirerende tour. Je fietst door de brede lanen en parken van deze oase in het hart van Amsterdam en ontdekt de vele culturele en erfgoedorganisaties die hier gevestigd zijn.

Aanmelden

Maximaal 15 deelnemers per locatie. Als er nog plekken beschikbaar zijn, kun je ervoor kiezen om slechts één van de locaties te bezoeken.

• Kosten: €5,-
  • Let op: Neem je eigen fiets mee!

Over Zero Waste Week

De Tour de Plantage is onderdeel van de Zero Waste Week, een initiatief waarin organisaties en bewoners door heel Amsterdam samenkomen om afval te verminderen en te werken aan een duurzame toekomst. Het Scheepvaartmuseum zet zich in voor het verduurzamen van onze bedrijfsvoering, van afvalbeheer tot circulaire inkoop. Deze week laten we zien hoe we samen kunnen bijdragen aan een afvalvrije en leefbare stad.

Bekijk ook