Water verbindt werelden is ons motto. We verbinden de wereld van vroeger, met het heden en met de toekomst. We verbinden ons ook graag met partners. Partners die net als wij toonaangevend, gastvrij en betrokken zijn bij de wereld van nu.
Wie zijn wij?
Het Scheepvaartmuseum is een internationaal museum met een van de belangrijkste maritieme collecties ter wereld. Wij grijpen maritieme ontwikkelingen uit het verleden, het heden en de toekomst aan om de dialoog over actuele thema’s te stimuleren. Wij laten zien hoe de samenleving en de maritieme wereld nauw verbonden zijn en welke impact dat heeft op het leven van zoveel mensen. Daarom maken we ons ook hard voor een duurzamer leven en streven naar een eco-positief museum in 2030. Gastvrijheid zit in ons DNA en wij zijn gevestigd in een van de allermooiste evenementenlocaties in Nederland.
Wat kunnen we samen doen?
De wereld verandert snel en het is belangrijk dat maritieme geschiedenis gedeeld wordt met een brede groep mensen. Daar hebben we uw hulp voor nodig. Als partner steunt u ons bij de realisatie van bijzondere projecten. Dit gaat van talentontwikkeling tot het toegankelijker maken van ons gebouw en van de digitalisering van onze oude kaarten tot nieuwe laagdrempelige publieksprogramma’s. Het liefst werken we ook inhoudelijk samen. Want hoe mooi is het als uw medewerkers samen met die van ons aan projecten werken. Employee pride en zichtbaarheid als sponsor gaan dan hand in hand.
Welke mogelijkheden zijn er?
We bieden verschillende soorten partnerships. We kunnen meerjarig samenwerken op thema’s zoals duurzaamheid of toegankelijkheid. U kunt ook een specifiek project of programma adopteren. Of een serie onvergetelijke evenementen met ons organiseren. Bijvoorbeeld in de aanloop naar 2025 als Amsterdam 750 jaar bestaat en SAIL weer terug in Amsterdam is. Een partnership is altijd maatwerk en we spannen ons maximaal in om onze partnerships tot een succes te maken. Voor u en voor ons.
De tegenprestaties
Bij ieder partnership past een passend pakket tegenprestaties. Hieronder alvast wat voorbeelden:
- Gezamenlijke marketing: laten we onze marketingkrachten bundelen. Samen bereiken we via social media, outdoor campagnes, persconferenties en productpresentaties een groter publiek. Dat kunnen bijvoorbeeld gezinnen met kinderen zijn, fanatieke watersporters, de maritieme industrie of young professionals.
- Onderscheidende evenementen: maak van onze locatie uw thuishaven. Als partner bieden wij u graag gunstige voorwaarden.
- Client treatment: we weten als geen ander hoe we uw belangrijke relaties moeten ontvangen. Gebruik van onze exclusieve Admiraliteitskamer is bijvoorbeeld voorbehouden aan onze donateurs en sponsors. En we nemen u en uw gasten graag mee achter de schermen.
- Doing good by doing well: het adopteren van een van onze maatschappelijke projecten stimuleert de trots van uw medewerkers op uw bedrijf. En mogelijk kunnen ze ook als vrijwilliger nog een actieve bijdrage leveren.
Mocht u geïnspireerd zijn, dan nodigen we u graag uit voor een bezoek aan ons museum. U kunt hiervoor contact opnemen met Jeroen Vahrmeijer via jvahrmeijer@hetscheepvaartmuseum.nl
Tot ziens in Het Scheepvaartmuseum!