Het Scheepvaartmuseum laat zien hoe water werelden verbindt. Het museum staat bekend als spraakmakend en toonaangevend museum met één van de grootste en meest bijzondere maritieme collecties ter wereld. Dagelijks ontvangen we vele bezoekers, variërend van museumliefhebbers tot dagtoeristen en schoolklassen. Daarnaast is het prachtige gebouw een spectaculaire evenementenlocatie voor congressen, bruiloften en zakelijke events.

Wij streven er naar om de verwachtingen van onze gasten te overtreffen. Zo ook ons keukenteam die zowel de catering voor de daghoreca verzorgt, als de banqueting van evenementen tot maximaal 1000 gasten. Ter versterking van het keukenteam zoeken wij een:

Afwasser (32-38 uur)

Wat ga je doen?

Samen met jouw directe collega zorg je met behulp van een professionele was- en spoelmachine voor schoon servies, glaswerk, bestek en overige keukenmaterialen. Voor een blinkend resultaat verzorg je het nadrogen, poleren en oppoetsen met de hand. Ook sorteer je serviesgoed en bestek en ruimt dit vervolgens op. Je werkt in roosterdienst wanneer het restaurant open is (overdag) en eventueel tijdens evenementen en partijen (overdag en ‘s avonds). Dat kan elke dag van de week zijn. Verder:

• Houd je de afwasruimte schoon en maak je ook de andere werkruimtes schoon;
  • Help je incidenteel je collega’s  van andere afdelingen met verschillende kleine klussen in bijvoorbeeld het medewerkersrestaurant, keuken, restaurant en banqueting;
  • Werk je volgens de voorschriften op het gebied van veiligheid, Arbo, HACCP en werk- en presentatiemethoden.

Wie zoeken wij?

Je bent iemand die zelfstandig kan werken, snel schakelt tussen verschillende werkzaamheden en die in drukke situaties het hoofd  koel houdt. Verantwoordelijkheidsgevoel en aandacht voor het naleven van voorschriften en procedures zijn erg belangrijk in deze functie. Ook werk je graag in een team, ben je flexibel beschikbaar en neem je initiatief op de goede momenten. Wij vragen verder:

• Ervaring in een soortgelijke functie;
  • Bereidheid om ook ’s avonds en in het weekend te werken;
  • Je spreekt en verstaat de Nederlandse en/of Engelse taal.

Wat bieden wij?

Jouw werkplek bevindt zich in één van de mooiste gebouwen in Amsterdam binnen een betrokken en open organisatie met  leuke collega’s. Verder bieden wij:

• Het salaris voor deze functie valt in schaal 3 (min. € 2.204,48  tot max. € 2.433,92 op basis van 38 uur per week). Het dienstverband wordt afgesloten met Het Scheepvaartmuseum Enterprise. B.V. De horeca CAO is van toepassing;
  • 8% vakantietoeslag en 3,4% eindejaarsuitkering;
  • Jaarcontract voor 32-38 uur per week met intentie tot verlenging;
  • Een NS-businesskaart voor woon-werkverkeer;
  • Deelname aan pensioenregeling en korting op collectieve aanvullende verzekeringen;
  • Een museumkaart en vrijkaarten voor het museum;
  • Voordelig sporten bij een sportschool bij jou in de buurt via Bedrijfsfitness;
  • Een regeling op het gebied van persoonlijke vitaliteit;
  • Gratis fruit op het werk.

Reageren

Heb je belangstelling voor deze functie en voldoe je aan het profiel? Solliciteer dan zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk 28 juli 2024 via onderstaande sollicitatiebutton.

Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Ralph Dahlhaus (Chef kok) tel. (020) 5232 276. Als je vragen hebt over de procedure kun je contact opnemen met de afdeling HR,  tel. (020) 5232 425. Graag vermelden wij alvast dat de aanvraag van een Verklaring Omtrent Gedrag onderdeel uitmaakt van de selectieprocedure.

Het Scheepvaartmuseum wil een veilige thuishaven zijn voor iedereen. Een inclusieve werkomgeving, waar ruimte is voor verschillen, waar je je veilig voelt en waar je jezelf kunt zijn. Bij ons ontmoet je collega’s met diverse achtergronden en meer uiteenlopende expertises dan je denkt. Van vakkundige conservatoren tot commerciële marketeers en bevlogen eventmanagers. Allemaal verbonden door het water. En door nieuwsgierigheid. In de wereld, en naar elkaar. Dus ook jij bent welkom in onze thuishaven.