Breng jij extra wind in de zeilen van onze ICT-afdeling?

Het Scheepvaartmuseum laat zien hoe water werelden verbindt. Het museum staat bekend als spraakmakend en toonaangevend museum met één van de grootste en meest bijzondere maritieme collecties ter wereld. Met onze programmering richten we ons tot een breed publiek: van museumliefhebbers tot dagtoeristen en schoolklassen. Daarnaast is het prachtige gebouw een spectaculaire evenementenlocatie voor congressen, bruiloften en zakelijke events.

De afdeling ICT bestaat uit twee systeembeheerders en een ICT coördinator en hopelijk maak jij straks het team compleet als vierde teamlid. Samen zorgen zij voor het optimaal inrichten, beheren, onderhouden en ontwikkelen van de ICT-infrastructuur, zoals systemen, applicaties, koppelingen, en storage (e-depot). Daarnaast zorgt de afdeling voor de ondersteuning van de gebruikers en de begeleiding van afdelingen bij de selectie en implementatie van ICT-oplossingen.

Voor het realiseren van de ambitieuze doelstellingen van de afdeling zoekt Het Scheepvaartmuseum een servicegerichte en enthousiaste:

Eerstelijns medewerker ICT

Wat ga je doen?

Als eerstelijns medewerker ICT bij Het Scheepvaartmuseum ben je het eerste aanspreekpunt voor jouw collega’s bij IT-gerelateerde zaken. Onder jouw belangrijkste taken en verantwoordelijkheden vallen:

• Het aannemen, monitoren en afhandelen van eerstelijns meldingen in ons servicemanagementsysteem Topdesk;
  • Het oplossen van incidenten die zich voordoen bij onze museale ICT-omgeving;
  • Het ondersteunen en adviseren van collega’s bij hun ICT-gebruikersvragen;
  • Het configureren van PC's, laptops en telefonie hardware;
  • Meedraaien bij ICT projecten.

Wie zoeken wij?

De collega die wij zoeken heeft een passie voor technologie en affiniteit met de culturele sector. Daarnaast ben je servicegericht, kun je goed prioriteiten stellen en vind je het leuk om collega’s te helpen met gebruikersvragen. Verder vragen wij:

• Ruime kennis van ICT hardware;
  • Je kunt uitstekend overweg met Windows en Office365;
  • Ervaring met (user)-management in onze hybride Active Directory omgeving;
  • Kennis van  ICT infrastructuren.

Wat bieden wij?

Je komt te werken op een prachtige locatie in een historisch pand, met enthousiaste collega’s die allemaal vanuit hun eigen discipline met passie voor Het Scheepvaartmuseum werken.

Het salaris is vastgesteld in schaal 7 en is afhankelijk van opleiding en werkervaring. Het fulltime salaris in deze schaal ligt tussen € 2.774,- en  €3.448,- bruto per maand. Het dienstverband wordt afgesloten met de Stichting Nederlands Scheepvaartmuseum en de Museum CAO is van toepassing. Daarnaast bieden wij:

• Een jaarcontract voor 32 uur per week met intentie tot verlening;
  • Deelname aan pensioenregeling en korting op collectieve aanvullende verzekeringen;
  • 3,4 % eindejaarsuitkering en 8% vakantietoeslag;
  • Beschikking over een smartphone en laptop van het museum;
  • Een NS businesscard voor woon-werkverkeer;
  • Verschillende incomanpy themaworkshops en volop ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling;
  • Voordelig sporten bij een sportschool bij jou in de buurt via Bedrijfsfitness;
  • Een museumkaart, vrijkaarten voor het museum en korting in het café-restaurant en de museumwinkel.
  • Geregeld leuke activiteiten die worden georganiseerd door de activiteitencommissie;
  • Gratis fruit op het werk.

Reageren

Herken je jezelf in het profiel en ben je enthousiast geworden? Upload dan zo spoedig mogelijk je motivatie en CV in PDF-format via onderstaande sollicitatiebutton. De procedure sluit bij voldoende geschikte reacties. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met Wijnand Mirandolle, hoofd Financiën & Bedrijfsvoering, via wmirandolle@hetscheepvaartmuseum.nl. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met de afdeling HR, tel. (020) 5232 425. Graag vermelden wij alvast dat de aanvraag van een Verklaring Omtrent Gedrag onderdeel uitmaakt van de selectieprocedure.

Het Scheepvaartmuseum wil een veilige thuishaven zijn voor iedereen. Een inclusieve werkomgeving, waar ruimte is voor verschillen, waar je je veilig voelt en waar je jezelf kunt zijn. Bij ons ontmoet je collega’s met diverse achtergronden en meer uiteenlopende expertises dan je denkt. Van vakkundige conservatoren tot commerciële marketeers en bevlogen eventmanagers. Allemaal verbonden door het water. En door nieuwsgierigheid. In de wereld, en naar elkaar. Dus ook jij bent welkom in onze thuishaven.